Veel gestelde vragen

Op welke manieren kan ik betalen bij Robin Shoes?
Wij werken via het betaalsysteem Mollie. U kunt hierbij betalen via: IDEAL.

Kan ik betalen met een creditcard?
Dit is nog niet mogelijk bij ons.

Kan ik mijn bestelling achteraf betalen?
Dit is nog niet mogelijk bij ons.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Tussen 1-3 werkdagen. U krijgt een track & trace code zodat u de exacte datum kunt zien.

Zijn er bezorgkosten?
Bestellingen boven de €99,- verzenden wij gratis. Voor bestellingen onder de €99,- vragen wij €4,99 verzendkosten.

Zijn er retourkosten? Bij iedere retourzending zijn de retourkosten voor u. Download hieronder het retourformulier:

Link:
Klik hier

Tip! U kunt uw bestelling ook kosteloos terugbrengen op de markt.

Op welke dagen verzenden jullie?
Wij verzenden 5 dagen in de week. Indien u vrijdag na 24.00 uur besteld wordt uw bestelling maandag verzonden.

Kan ik mijn bestelling volgen? U kunt uw bestelling volgen via de track & trace code die u ontvangt via de mail nadat wij het pakket op de post hebben gedaan.
Tip: Bekijk ook uw ongewenste email/spam.

Mijn track & trace code geeft nog geen bezorgdatum aan?
Uw pakket moet nog ingepakt worden en naar het verzenddepot worden gestuurd. Indien deze daar is ontvangen, ontvangt u een track & trace code.
Tip: Bekijk ook uw ongewenste email/spam.

Kan ik mijn online bestelling afhalen op onze weekmarkten?
Dat is zeker mogelijk. Indien u uw bestelling wilt afhalen op de weekmarkt, kunt u dit aangeven bij de verzend methode. Wij staan op de volgende weekmarkten:
Woensdag:
Berkel en Rodenrijs
Kerkstraat (tegenover achterzijde Hoogvliet)

08.00-16.00

Donderdag:
Houten
Het Rond 131
08.00-14.00

Vrijdag:
Katwijk aan Zee
Marktplein Piet Heinlaan
08.00-16.00

Zaterdag:
Nieuwegein
City Plaza (tegenover de ingang van het Gemeentehuis)
08.00-16.00

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen.
Het kan enkele minuten duren voordat u uw orderbevestiging binnenkrijgt. Check ook voor de zekerheid even uw ongewenste mail/spam. Heeft u binnen een uur nog geen orderbevestiging gekregen en is het bedrag wel van uw rekening afgeschreven? Geen paniek, neem gerust even contact met ons op via de mail. (MAIL: BESTELLEN) Info@robinshoes.nl en wij sturen u dan de orderbevestiging. Wij helpen u graag!

Ik kreeg een foutmelding bij het bestellen.
Het kan zijn dat de bestelling niet goed is binnengekomen. Indien u een orderbevestiging heeft ontvangen en het bedrag van uw rekening is afgeschreven, kunt u ervan uitgaan dat de bestelling goed is gegaan. Indien dit beide niet is gebeurd, dan kunt u de bestelling opnieuw plaatsen. U kunt ons ook altijd mailen indien dit niet lukt: Info@robinshoes.nl. Wij helpen u graag!

Krijg ik mijn geld terug bij retourneren?
Wij willen graag dat u blij bent met het product dat u heeft gekocht. Helaas is dit niet altijd het geval. Indien u wilt retourneren is dit mogelijk en krijgt u binnen 14 dagen uw geld teruggestort.

Echter dient deze wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen:

  1. Het product dient ongedragen en onbeschadigd te zijn.
  2. Het product dient in de originele schoenendoos verpakt te zijn.
  3. Let op! Graag een andere doos gebruiken om de schoenendoos heen, zodat de schoenendoos niet beschadigd raakt. Tip: Gebruik de oude verzenddoos indien deze nog goed is.

Bij de retourzending ligt het risico van het eventueel kwijt raken of beschadigen van producten bij de klant. Wij raden u dus aan dat u uw product goed inpakt en de track & trace code goed bewaard.

Krijg ik mijn verzendkosten bij een retourzending terug?

– Indien u de gehele bestelling retourneert, krijgt u uw aankoopbedrag + de betaalde verzendkosten terug.
– Indien u een gedeelte van de bestelling retourneert, krijgt u uw aankoopbedrag terug. De betaalde verzendkosten van de heenzending niet.

Let op! De retourkosten van zijn voor uw eigen rekening.
Als u gebruik maakt van onze aangegeven verzendmethodes profiteert u van lagere retourkosten.

Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten?

Binnen 14 dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee u heeft betaald. 

 

Wat is de retourtermijn?
De retourtermijn bedraagt 14 dagen. Geteld vanaf de dag dat u de schoenen in ontvangst heeft genomen.

Krijg ik tijdens de uitverkoop ook mijn geld terug?? 
Indien u binnen 14 dagen via de juiste wijze retourneert, krijgt u ook tijdens de uitverkoop uw geld teruggestort.
Echter dient deze wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen:

  1. Het product dient ongedragen en onbeschadigd te zijn.
  2. Het product dient in de originele schoenendoos verpakt te zijn.
  3. Let op! Graag een andere doos gebruiken om de schoenendoos heen, zodat de schoenendoos niet beschadigd raakt. Tip: Gebruik de oude verzenddoos indien deze nog goed is.

Bij de retourzending ligt het risico van het eventueel kwijt raken of beschadigen van producten bij de klant. Wij raden u dus aan dat u uw product goed inpakt en de track & trace code goed bewaard.

Hoe kan ik retourneren?
Online retourneren

U kunt uw retourformulier downloaden (hieronder staat een link). U kunt deze invullen en bij de retourzending doen. Gelieve niet de schoenendoos als verzenddoos gebruiken of markeringen aanbrengen op de schoenendoos. Graag een andere doos gebruiken om de schoenendoos met schoenen te retourneren. Indien de verzenddoos die wij u hebben gestuurd nog goed is, kunt u deze doos gebruiken.

Link retourformulier: 
Klik hier

Retourneren op de markt
Retourneren op de markt is mogelijk binnen 14 dagen. Op de markt hebben wij een retourformulier voor u en daar kunt u uw gegevens invullen. Binnen 14 dagen kunt u uw geld terugverwachten op uw rekening of wij kunnen het bedrag direct terugboeken op uw rekening. Wij staan op de volgende markten:

Woensdag:
Berkel en Rodenrijs
Kerkstraat (tegenover achterzijde Hoogvliet)
08.00-16.00

Donderdag:
Houten
Het Rond 131
08.00-14.00

Vrijdag:
Katwijk aan Zee
Marktplein Piet Heinlaan
08.00-16.00

Zaterdag:
Nieuwegein
City Plaza (tegenover de ingang van het Gemeentehuis)
08.00-16.00

Hoe kan ik ruilen?
Online ruilen

U kunt uw retourformulier downloaden (hieronder staat een link). U kunt deze invullen en bij de retourzending doen. Gelieve niet de schoenendoos als verzenddoos gebruiken of markeringen aanbrengen op de schoenendoos. Graag een andere doos gebruiken om de schoenendoos met schoenen te retourneren. Indien de verzenddoos die wij u hebben gestuurd nog goed is, kunt u deze doos gebruiken.

Ruilen voor een ander product/andere maat werkt zo:

  1. Stuur je bestelling naar ons retour.
  2. Stuur ons een mailtje dat u het product wilt ruilen, email:
    vragen@robinshoes.nl
    Wij hebben hiervoor ook uw ordernummer nodig. U krijgt van ons een unieke kortingscode, zodat de verzendkosten gratis zijn voor u.
  3. Bestel het gewenste product op onze site.
  4. Vul bij kortingscode de unieke kortingscode in die u krijgt van ons.
  5. Wij maken een nieuwe zending aan en sturen deze naar u op. U ontvangt dan nogmaals een orderbevestiging met de track & trace code.
  6. Indien wij de retourzending hebben ontvangen, betalen wij u binnen 14 dagen terug.

Link retourformulier:  

Ruilen op de markt
Ruilen op de markt is mogelijk binnen 14 dagen. Op de markt hebben wij een retourformulier voor u en daar kunt u uw gegevens invullen. Wij staan op de volgende markten:

Woensdag:
Berkel en Rodenrijs
Kerkstraat (tegenover achterzijde Hoogvliet)
08.00-16.00

Donderdag:
Capelle a/d Ijssel
Rivierweg 111
08.00-16.00

Vrijdag:
Katwijk aan Zee
Marktplein Piet Heinlaan
08.00-16.00

Zaterdag:
Nieuwegein
City Plaza (tegenover de ingang van het Gemeentehuis)
08.00-16.00

Krijg ik direct mijn geld terug als ik mijn webshop aankoop kom terugbrengen op de markt?
U kunt de schoenen terugbrengen op de markt en het retourformulier invullen. Binnen 14 dagen kunt u uw geld terugverwachten op uw rekening of wij kunnen het bedrag direct terugboeken op uw rekening.  

Wanneer mag ik mijn schoen terugsturen?
Wij vinden het heel erg vervelend dat de schoenen niet aan uw wensen voldoen. U kunt de schoenen uiteraard terugsturen, maar deze dienen wel aan de volgende voorwaarden te voldoen: 

  1. U dient de schoenen terug te sturen in de onbeschadigde originele schoenendoos: geen markeringen en geen gescheurde schoenendoos.
  2. De schoenen zijn ongedragen en bevinden zich in de oorspronkelijke staat.
  3. Graag het retourformulier invullen en bijvoegen bij de retourzending. Deze kunt u hier vinden: LINK RETOURFORMULIER

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Hergebruik de verzenddoos of gebruik een andere stevige verpakking (om de schoenendoos).

Gelieve niet de schoenendoos als verzenddoos gebruiken of markeringen aanbrengen op de schoenendoos.

Heb ik garantie op mijn bestelling?
Klachten vinden wij vervelend voor u. U heeft altijd recht op een goed product, helaas kan het wel eens voorkomen dat een schoen sneller kapotgaat dan u verwacht had.

U kunt ons dan altijd mailen met uw klacht en ordernummer. Om de klachtenprocedure te versnellen, vragen wij of u een foto van de schoen met klacht wilt mailen. Wij kunnen dan per schoen bekijken wat de klacht is en we proberen dan een passende oplossing te vinden voor u.
Info@robinshoes.nl

Daarnaast kunt u ook altijd even langskomen op onze markten met uw klacht. Wij helpen u graag! Wij staan op de volgende markten:

Woensdag:
Berkel en Rodenrijs
Kerkstraat (tegenover achterzijde Hoogvliet)
08.00-16.00

Donderdag:
Capelle a/d Ijssel
Rivierweg 111
08.00-16.00

Vrijdag:
Katwijk aan Zee
Marktplein Piet Heinlaan
08.00-16.00

Zaterdag:
Nieuwegein
City Plaza (tegenover de ingang van het Gemeentehuis)
08.00-16.00

Overige klachten
Voor overige klachten kunt u ons altijd mailen: Info@robinshoes.nl

Hoe werkt Robins thuisbezorg service?

  1. U vult uw winkelmandje met de gewenste schoenen.
  2. Klik op bestellen.
  3. Kies optie bezorgen: Robins thuisbezorg service.
  4. Typ uw postcode in en kijk of uw huisadres in aanmerking komt voor Robins thuisbezorg service.
  5. Kies een datum (beperkte data’s beschikbaar).

 

 

Kunt u wellicht een maat nabestellen?
U kunt ons altijd een mailtje sturen met een foto van de schoen die u wenst te hebben. Soms kunnen wij een maat nabestellen. U krijgt van ons een mailtje terug met daarin de mogelijkheden.

Hou er rekening mee dat wij schoenen in de uitverkoop vaak niet meer na kunnen bestellen en ook niet voor de uitverkoop prijs kunnen aanbieden.

Info@robinshoes.nl

Een schoen is uitverkocht. Komt deze nog binnen?
Het is mogelijk dat de uitverkochte schoen binnen twee weken toch weer op voorraad is. Hou hiervoor de site in de gaten.
Daarnaast kunt u ons altijd een mailtje sturen met de vraag of een product na te bestellen is. Wilt u dan alvast uw maat en een foto van de schoenen sturen? U krijgt van ons zo snel mogelijk een antwoord.
Mail: Info@robinshoes.nl

Kunt u damesschoenen in grotere maten bestellen?
Wij vinden het heel vervelend dat sommige vrouwen moeilijk schoenen kunnen kopen doordat zij een grotere maat hebben. Sommige schoenen kunnen wij bij de leverancier nabestellen in een grotere maat. U kunt ons een mailtje sturen met uw maat en foto’s van de schoenen (van onze site) die u graag zou willen hebben. Wij nemen dan contact op met de leverancier en bekijken dan wat de mogelijkheden zijn. U krijgt van ons een mailtje terug met daarin wat wij u kunnen aanbieden.

Kunt u herenschoenen in grotere maten bestellen?
Wij vinden het heel vervelend dat sommige mannen moeilijk schoenen kunnen kopen doordat zij een grotere maat hebben. Sommige schoenen kunnen wij bij de leverancier nabestellen in een grotere maat. U kunt ons een mailtje sturen met uw maat en foto’s van de schoenen (van onze site) die u graag zou willen hebben. Wij nemen dan contact op met de leverancier en bekijken dan wat de mogelijkheden zijn. U krijgt van ons een mailtje terug met daarin wat wij u kunnen aanbieden.